Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید 12 هزار تن طلای سفید در زرین دشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 12 هزار تن وَش پنبه از سطح سه هزار و 950 هکتار مزارع این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی تولید 12 هزار تن طلای سفید در زرین دشت

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، روح اله دیانت بابیان اینکه عملیات برداشت محصول از اوایل مهرماه آغازشده و تا اواخر آذرماه ادامه دارد، افزود: شهرستان زرین‌دشت با این میزان تولید سالانه وَش پنبه رتبه سوم تولید پنبه در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی؛ ارقام پنبه تولیدشده شامل رقم‌های ایرانی گلستان، ساجدی، ارمغان و لطیف و ارقام وارداتی لیدر، ماکسا و کاریسما است که از کیفیت الیاف مطلوبی برخوردارند.

دیانت بیان کرد: هزار بهره‌بردار درزمینهٔ زراعت پنبه در شهرستان زرین‌دشت فعالیت دارند و این محصول در تمام مناطق این شهرستان کشت می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود ادوات مکانیزه برای برداشت پنبه یا عدم امکان حضور ادوات در برخی از مزارع، عمده برداشت پنبه شهرستان زرین‌دشت با به‌کارگیری بیش از 35  نفر - روز نیروی انسانی به ازای هر هکتار انجام می‌شود که سهم بسزایی در اشتغال‌زایی فصلی کارگران دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین‌دشت با یادآوری اینکه پنبه یک محصول صنعتی است و در کارخانه‌های مرتبط با صنعت نساجی کاربرد دارد، یادآور شد: ایجاد صنایع وابسته به این محصول در شهرستان می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه بیش‌ازپیش مزارع پنبه به‌عنوان یک محصول باارزش نقش بسزایی ایفا کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید