Iranian Agriculture News Agency

هم‌زمان با روز جهانی تخم‌مرغ؛

ترویج فرهنگ مصرف تخم‌مرغ در مدارس شیراز

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ترویج فرهنگ مصرف تخم‌مرغ در پنج مدرسه از مدارس کلان شهر شیراز هم‌زمان با روز جهانی تخم‌مرغ خبر داد.

ترویج فرهنگ مصرف تخم‌مرغ در مدارس شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، عبدالمجید رنجبر بابیان اینکه 9 اکتبر برابر با 17 مهرماه روز جهانی تخم‌مرغ است، گفت: با همکاری اتحادیه تعاونی واحدهای مرغ تخم‌گذار و آموزش پرورش بیش از دو هزار و 200 وعده صبحانه تخم‌مرغ در بین دانش آموزان توزیع شد.

این مقام مسئول بابیان اینکه شعار امسال روز جهانی تخم‌مرغ "هر انسان سالم یک تخم‌مرغ در روز" است، بیان کرد: در حاشیه برنامه مذکور نشریات ترویجی به‌منظور آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مصرف تخم‌مرغ در بین دانش آموزان و کارکنان مدارس توزیع شد.

به گفته وی؛ علاوه بر توزیع وعده صبحانه تخم‌مرغ در مدارس بیش از 450 وعده دیگر نیز در بین کارکنان و مراجعه‌کنندگان به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در راستای امور ترویجی توزیع‌شده است.

رنجبر با اذعان به اینکه سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور به حدود 14 کیلوگرم برای هر نفر رسیده است، اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ غذایی ایران به سمتی حرکت کرده که برخلاف کشورهای اروپایی و آسیای شرقی استفاده از تخم‌مرغ کمتر است ازاین‌رو باید برای ترویج و فرهنگ‌سازی مصرف این ماده غذایی تلاش کرد.

وی با اذعان به اینکه بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام‌شده در سال 1400 بیش از هزار و 176 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولیدشده که نسبت به سال قبل افزایش بیش از هشت درصدی دارد، افزود: استان فارس با تولید 59 هزار تن تخم‌مرغ در سال گذشته رتبه هفتم تولید این محصول در کشور رادار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه 80 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار و پولت تخم‌گذار در این استان فعال است و در جبهه تولید مشغول به کارند، تاکید کرد: امیدواریم با توسعه بیش‌ازپیش این صنعت با مشارکت سرمایه‌گذاران بتوانیم سرانه تولید این محصول و جایگاهمان را ارتقاء بخشیم.

photo7091341817

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید