Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور مطرح کرد:

دامپزشکی سیاست تولید محصولات صادراتی را دنبال کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مجموعه دامپزشکی و نظام دامپزشکی باید به سمتی حرکت کند تا بتوانیم واحدهایی را براساس استانداردهایی که در دامپزشکی دنبال می شود در حوزه صادرات معرفی کنیم.

دامپزشکی سیاست تولید محصولات صادراتی را دنبال کند

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مجتبی دهقان پور در آئین گرامیداشت روز دامپزشکی ضمن تبریک این روز و روز ملی روستا و عشایر بیان کرد: ما در حوزه‌های مختلف باید بتوانیم محصولاتی را با استانداردهای کشور مقصد داشته باشیم زیرا که در امر صادرات و ایجاد ارزش‌افزوده نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قطعاً نظارت‌های دامپزشکی برای تسهیل صادرات راهگشا است افزود: نظارت‌ها باید مستمر باشد به‌طوری‌که واقعاً مردم، تولیدکننده و کسی که در فرایند این زنجیره قرار می‌گیرد احساس کند که اگر بخواهد تخطی صورت بگیرد قطعاً با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با اذعان به اینکه در استان فارس محصولاتی تولید می‌شود به‌خصوص گوشت مرغ که حساسیت‌های ویژه‌ای هم در حوزه  کشتارگاه‌ها و هم در فروشگاه‌ها به‌عنوان عرضه‌کنندگان وجود دارد، ابراز کرد: باید کمک کنیم تا از هرگونه تخلف احتمالی در این حوزه جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه مجموعه خانواده جهاد کشاورزی ازجمله دامپزشکی در بحث سلامت غذا ایفای نقش می‌کند، بیان کرد: نهایتاً باید به موضوع امنیت غذایی برسیم لذا از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم خصوصاً در حوزه نظارت بر عرضه محصولات پروتئینی که در حوزه وظایفت دامپزشکی است باید از ظرفیت مردم استفاده کرد.

به گفته وی؛ با مردمی سازی، نظارت‌ها تقویت می‌شود، نظارت مردم بر اصناف با ایجاد یک بسترهایی برای گزارش تخلفاتی که در حوزه بهداشتی یا هر قسمت از زنجیره تولید و عرضه است، می‌تواند به ما کمک کند.

دهقان پور با اشاره به اینکه مردمی سازی و مشارکت مردم از منویات مقام معظم رهبری است و از سیاست‌های ایشان است، افزود: مردمی سازی نظارت‌ها و بهره‌گیری از مردم  به‌عنوان یکی از بازوان اجرایی به نظارت‌های ما عمق و گستردگی بیشتری می‌بخشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این نگاه منسجم و نظام‌مند در حوزه تولید و بهداشت بتواند کمک کند به‌سلامتی بیشتر محصولات پروتئینی که به هم‌وطنان عزیز عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به حوزه عشایر نیز گریزی زد و گفت: بیشترین جمعیت عشایر و بیشترین جمعیت دام عشایری متعلق به استان فارس است، عشایر در حوزه تولید زحمت می‌کشند.

آیین گرامیداشت هفته و روز ملی دامپزشکی در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان فارس با حضور حمیدرضا ناظمی مدیرکل دامپزشکی، عبدالحمید کریمی مدیرکل امور عشایر، سعید حسن شاهی رئیس جامعه بسیج مهندسین کشاورزی و جمع کثیری از کارکنان اداره کل دامپزشکی، دامپزشکان، فعالین عرصه دامپزشکی و تولیدکنندگان محصولات پروتونی برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید