Iranian Agriculture News Agency

در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

حفظ حیات آبی و خاکی استان فارس با اصلاح الگوی کشت

استاندار فارس بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در این استان تاکید کرد و گفت: با شیوه امروزی کاشت، حیات استان به مشکل بر می‌خورد لذا حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است.

حفظ حیات آبی و خاکی استان فارس با اصلاح الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد هادی ایمانیه در نشست هم‌اندیشی اصلاح الگوی کشت بیان کرد: اقدامات مقرون به صرفه برای کشاورزان همراه با بیشترین بازدهی از عوامل ترغیب کننده برای تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری است.

نماینده عالی دولت در استان فارس بر ضرورت تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری استان تاکید کرد و افزود: اصلاح الگوی کشت با پشتوانه اقدامات علمی و پژوهشی از ضروریات این استان است.

به گفته وی؛ طبیعتاً در اجرای این طرح موانع، مشکلات و ضعف‌‌هایی وجود دارد که برای رفع آنان باید تلاش شود.

وی ابراز کرد: چند شرکت فناور و دانش‌بنیان، به‌صورت نمونه پنج دشت استان را، بر اساس الگوهای جدید، زیر کشت محصول ببرند و در پایان برداشت محصول، در صورت ایجاد تفاوت با نمونه فعلی و تاثیر گذار بودن، این شیوه‌ها به سایر مناطق نیز تسری یابد.

وی افزود: شاید در برخی موارد برای انجام این مهم نیازمند اصلاح قانون باشیم که قطعاً باید در ابتدا پژوهش و اقدامات عملی آن نتیجه بخش بوده باشد.

ایمانیه؛ مشغله‌های زیاد برخی مدیران را دلیل توجه کمتر ایشان به مباحث علمی دانست و گفت: مدیران اجرایی به نخبگان علمی اعتماد کنند و امور تحقیقاتی و پژوهشی خود را به ایشان واگذار نمایند تا پس از مطالعات لازم راه‌های علمی و عملی مناسب ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید