Iranian Agriculture News Agency

پویایی صنایع کشاورزی فارس با ورود 50 واحد جدید

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ورود 50 واحد صنایع تبدیلی و غذایی جدید به چرخه نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی این استان در 6 ماهه نخست سال جاری و پویایی این بخش خبر داد.

پویایی صنایع کشاورزی فارس با ورود 50 واحد جدید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمود باصری با اذعان به اینکه در مدت مذکور این واحد های صنعتی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده‌اند، بیان کرد: این واحدها سالانه ظرفیت جذب 189 هزار تن ماده خام و 126 هزار تن تولید محصول فرآوری شده را دارا هستند.

این مقام مسئول افزود: راه‌اندازی این واحدهای تولیدی جدید موجب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی استان فارس به میزان بیش از 28 هزار تن در سال می‌شود. 

به گفته وی؛ به منظور احداث و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی مذکور در نیمه نخست سال جاری هشت هزار و 167 میلیارد سرمایه‌گذاری ریالی انجام شده است که زمینه اشتغال 559 نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است. 

وی اضافه کرد: سردخانه‌های زیر و بالای صفر، بسته‌بندی تخم مرغ، بسته‌بندی حبوبات و خشکبار، بسته‌بندی سبزیجات و میوه‌جات، بسته‌بندی عسل، برنج کوبی، پسته پاکنی، کشتارگاه دام و تولید و فرآوری مواد گوشتی، عرقیات، اسانس، رب گوجه‌فرنگی، انواع قهوه و کود بیو هوموس از عناوین این صنایع است.

وی ابراز کرد: واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی جدید در 20 شهرستان استان فارس پراکنده است که می‌تواند به‌عنوان محرک رشد اقتصادی این مناطق به شمار آید. 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: در مجموع تاکنون برای هزار و ۵۲ واحد صنایع کشاورزی تحت پوشش این سازمان پروانه بهره‌برداری و فعالیت صادر شده است که ظرفیت جذب ماده خام بیش از 6 میلیون و 13 هزار تن و تولید چهار میلیون و 737 هزار تنی را دارا هستند. 

باصری اضافه کرد: در صنایع تبدیلی و غذایی تحت پوشش جهاد کشاورزی استان فارس سالانه در مجموع از هدر روی بالغ‌بر 854 هزار تن ماده خام کشاورزی جلوگیری می‌شود و حدود 14 هزار نفر در این صنایع مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید