Iranian Agriculture News Agency

رامک فارس پشتیبان تولید قراردادی شد

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارخانه لبنیات رامک یک مجموعه فوق‌العاده توانمند است که به‌عنوان مجری و پشتیبان تولید قراردادی در حوزه تولید شیر و لبنیات استان فارس آن را معرفی کردیم.

رامک فارس پشتیبان تولید قراردادی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد خالدی در حاشیه بازدید از کارخانه لبنیات رامک بیان کرد: توسعه کشاورزی قراردادی با کمک شرکت‌های پشتیبان موضوعی است که در چند سال اخیر در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود. 

دبیر کارگروه ملی کشاورزی قراردادی کشور با اذعان به اینکه در بانک مرکزی یک ابلاغیه‌ای تحت عنوان تامین مالی کشاورزی قراردادی مصوب شده و به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده است، اضافه کرد: بر اساس مصوبه مذکور بانک‌ها باید بیایند و پشتیبانان کشاورزی قراردادی را حمایت کنند.

به گفته وی؛ در کشاورزی قراردادی دولت شرکت‌های پشتیبان و پیشران را به منظور حمایت از تولید شناسایی می‌کند که این امر موجب می‌شود بخش کشاورزی و تولیدکننده‌های این بخش به نوعی پویا شوند و در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات و فروش و عرضه راحت محصولات به شرکت‌های پشتیبان شود.

خالدی با بیان اینکه در کارگروه ملی کشاورزی قراردادی که اعضای بخش خصوصی نیز حضور دارند، شرکت‌های توانمند در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی شناسایی می‌شوند، افزود: شرکت رامک در کارگروه معرفی و توسط اعضای این کارگروه به‌عنوان مجری کشاورزی قراردادی انتخاب شد. 

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه  همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در بقیه زیر بخش‌ها مثل زراعت، شیلات، باغبانی و دیگر زیر بخش شرکت‌های پشتیبان شناسایی شوند، ابراز کرد: به اعتقاد ما پشتیبان‌ها و مجریان کشت قراردادی پیشران‌های توسعه کشاورزی هستند. 

وی اضافه کرد: امکان صادرات به بازارهای صادراتی جدید، توسعه زنجیره ارزش و ارزش افزایی برای محصولات تولیدی با شناسایی شرکت‌های پشتیبان امکان پذیر شده که این امر خیلی می‌تواند اثرگذار باشد.

علیرضا واحدی پور قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، عبدالرحیم پیشکار مدیر امور سرمایه‌گذاری و ناصر شجاعی مدیر عامل شرکت فرآورده‌های لبنی رامک فارس در این بازدید خالدی را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید