Iranian Agriculture News Agency

صدور 828 حکم برای واحد های صنفی متخلف در فارس

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در طول 6 ماهه نخست سال جاری در این استان از مجموع 17 هزار و 929 مورد بازرسی از اصناف تحت پوشش 919 مورد تخلف محرز که تا کنون منجر به صدور 828 حکم تعزیراتی شده است.

صدور 828 حکم برای واحد های صنفی متخلف در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علیرضا شیخ با اذعان به اینکه صدور احکام 91 مورد تخلف دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است، بیان کرد: میزان ارزش ریالی جرائم صادر شده در مدت مذکور به 135 میلیارد و 126 میلیون ریال رسیده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 856 مورد گزارش مردمی در انواع مختلف گروه‌های کالایی از جمله حوزه آرد و نان و اقلام پروتئینی به سامانه 2020 گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع گزارشات دریافتی تعداد 802 مورد توسط بازرسین مدیریت بازرسی و نظارت، بررسی و نتایج حاصله به همشهریان اعلام شده است.

به گفته وی؛ عمده تخلفات گزارش شده شامل گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و صورت حساب، جمع‌آوری نان و فروش به سوپرمارکت و کبابی ها، استفاده هم‌زمان از هر دو دستگاه پوز معمولی و نانینو، فروش اجباری نان کنجدی و عدم رعایت ساعت پخت و تعطیلی بی دلیل در واحدهای صنفی نانوایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه به طور تقریبی حدود 60 درصد از تخلفات گزارش شده به سامانه 2020 در حوزه آرد و نان و مابقی گزارشات در سایر گروه‌های کالایی حوزه محصولات کشاورزی بوده است، افزود: از مجموع گزارشات بررسی شده 23 درصد واحدهای مورد گزارش متخلف و مابقی غیر متخلف بوده‌اند.

شیخ با بیان اینکه سامانه پیامکی مردم رسی نیز از ابتدای تیرماه 1402 فعالیت خود را در حوزه ثبت شکایات و گزارشات بازار محصولات کشاورزی آغاز کرده است، افزود: از ابتدای طرح تاکنون تعداد 128 مورد شکایت به‌صورت پیامکی مربوط به حوزه بازرسی بازار محصولات کشاورزی در این سامانه ثبت شده است. 

وی اضافه کرد: تمامی گزارش‌های ثبت شده در سامانه مذکور پس از بررسی از نظر قابل رسیدگی و غیر قابل رسیدگی به بازرسان مربوطه ارجاع شده و از نظر آماری 10 درصد از گزارشات مربوطه متخلف بوده که گزارشات تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید