Iranian Agriculture News Agency

سطح زیر کشت آویشن در مرودشت به هشت هکتار رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با کاشت ۱.۵ هکتار آویشن در سال زراعی جاری، سطح زیر کشت این‌ گیاه دارویی به هشت هکتار افزایش یافت.

سطح زیر کشت آویشن در مرودشت به هشت هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، منصور امیریان بیان کرد: در راستای عملیاتی کردن طرح الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب بر، کاشت آویشن در شهرستان مرودشت در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول توضیح داد: میزان عملکرد گیاه دارویی آویشن به طور متوسط، دو تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود 16 تن محصول از مزارع این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: کاشت گیاه آویشن با توجه به کاهش هزینه‌های تولید از قبیل ماشین‌آلات، کود و سموم شیمیایی، از لحاظ اقتصادی نیز کمک شایانی به بهره‌برداران خواهد کرد.

امیریان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آبی کم گیاه آویشن نسبت به سایر محصولات کشت شده در شهرستان و چند ساله بودن محصول پیش‌بینی می‌شود با فعالیت‌های ترویجی انجام شده در این راستا، کشت این محصول مورد استقبال کشاورزان قرار گیرد.

به گفته وی؛ در صورت احداث صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی می‌توان گام مؤثری در جهت اصلاح الگوی کشت به سمت کشت گیاهان کم آب بر، برداشت و به معیشت اقتصادی بهره‌برداران، کمک کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید