Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی "کد شناسه" محصولات کشاورزی در نی‌ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از برگزاری دوره آموزشی "کدشناسه"(QR code) محصولات کشاورزی برای کشاورزان این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی "کد شناسه" محصولات کشاورزی در نی‌ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علیرضا بصیری گفت: استفاده از این کد شناسه بر روی تولیدات کشاورزی با ارائه اطلاعاتی از قبیل نحوه تولید محصول، سم و کود مصرف شده، محل تولید و نام تولیدکننده، نشان دهنده سلامت محصول است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه سال جاری صادرات محصولات اساسی کشاورزی بدون شناسنامه سلامت ممنوع است، اضافه کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات زراعی و باغی برای صادرات برخی محصولات، باید با مراجعه به "سامانه سماک" و ثبت اطلاعات و دریافت گواهی سلامت محصول، اقدام به صادرات آن کنند.

بصیری با تاکید بر اینکه برای عرضه تولیدات باغی و زراعی در بازارهای داخلی نیز باید کد شناسه سلامت دریافت شود، بیان کرد: کشاورزان باید برای ثبت  ۱۰ درصد تولیدات باغی و زراعی خود در سامانه سماک که شامل محصولاتی مانند خیار سبز، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، انگور، کرفس، کاهو، برنج، سیب درختی، مرکبات، کیوی، انار، خرما و پسته است اقدام کنند.

این دوره آموزشی با همکاری واحدهای حفظ نباتات و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز و با هدف آشنایی کشاورزان با اهمیت اخذ کد شناسه محصولات کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید