Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در اقلید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از توزیع ۱۱میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در ۶ ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

توزیع بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، ارسلان صالحی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۶ درصدی همراه بوده، گفت: سهمیه سوخت بخش کشاورزی به تراکتور و کمباین، چاه‌های کشاورزی، واحدهای گلخانه ای، دامداری ها و صنایع تبدیلی اختصاص می یابد و عمده سوخت توزیع شده مربوط به تراکتور و ادوات برداشت است.

وی اضافه کرد: این سهمیه با هماهنگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان جهاد کشاورزی و کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر اساس سطح اراضی زیر کشت و ادوات موجود در ابتدای سال‌جاری تعیین شد.

این مقام مسئول گفت: بالغ‌بر سه هزار و 300 تراکتور در شهرستان اقلید موجود است که با اجرای طرح پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی، علاوه‌بر نظارت دقیق بر فعالیت آن‌ها، امکان تامین سوخت مورد نیاز نیز فراهم شده است.

صالحی به شیوه توزیع فرآورده‌های مربوطه از طریق ثبت فعالیت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در سامانه سدف، اشاره و خاطر نشان کرد: متقاضیان سوخت بخش کشاورزی با مراجعه به این سامانه و تکمیل اطلاعات درخواستی می‌توانند نسبت به ثبت واقعی درخواست برای تحویل سهمیه اختصاصی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: طرح پایش ماشین‌آلات کشاورزی هر سال با آغاز فصل کاشت با حضور کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، مسئول واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی اجرا می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با ابراز اطمینان به کشاورزان شهرستان بابت سوخت‌رسانی مطلوب به بخش ‌کشاورزی تا پایان سال زراعی جاری، ادامه داد: سوخت بخش کشاورزی توسط ۲۴ باب ‌فروشندگی در سطح روستاهای شهرستان به کشاورزان تحویل می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید