Iranian Agriculture News Agency

افزایش 14 درصدی تولید زیتون در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برداشت زیتون در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار هزار و 781 تن محصول زیتون از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

افزایش 14 درصدی تولید زیتون در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مؤیدی با اشاره به اینکه سطح باغ‌های بارور زیتون در شهرستان بیضا 613 هکتار است، افزود: برداشت این میوه از اواسط شهریورماه با ارقام کنسروی شروع شد و تا اواخر آذرماه با برداشت ارقام روغنی به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 335 هکتار از باغ‌های زیتون این شهرستان به ارقام کنسروی و قریب به 278 هکتار نیز به ارقام روغنی اختصاص دارد.

به گفته مؤیدی، ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسروالیا و فیشمی از مهم‌ترین ارقام زیتون موجود در شهرستان بیضا است.

وی اضافه کرد: عمده کار فرآوری و برداشت محصول زیتون با استفاده از نیروی انسانی و به‌صورت یدی انجام می‌شود که موجب اشتغال‌زایی قابل توجهی در فصل برداشت آن می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: کشت و توسعه باغ‌های زیتون به‌عنوان محصولی کم آب بر و در راستای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری از منابع آبی و خاکی به کشاورزان شهرستان بیضا توصیه می‌شود.

مؤیدی یادآور شد: روغن استحصال شده از بهترین روغن‌های زیتون کشور محسوب می‌شود که علاوه‌بر بازار داخلی به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید