Iranian Agriculture News Agency

برنامه ریزی اجرای طرح جهش تولید در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آمادگی این شهرستان برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها خبر داد و گفت: سطح ابلاغ شده به شهرستان مرودشت برای سال زراعی پیش رو 26 هزار هکتار است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

برنامه ریزی اجرای طرح جهش تولید در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، منصور امیریان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب شهرستان مرودشت، کشت محصولاتی مانند گندم، جو، گلرنگ، کاملینا، نخود، عدس، علوفه دیم و گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح 12 کارشناس از مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به طور مستقیم در تمام مراحل اجرای طرح در کنار کشاورزان هستند و بر روند اجرای طرح نظارت کامل دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی شهرستان، اجرای صحیح و علمی این طرح، همراه با حمایت‌های لازم در زمینه تامین نهاده‌ها، بیمه محصولات و اعطای تسهیلات مکانیزاسیون، می‌تواند به تولید محصولات کشاورزی و معیشت بهره‌برداران کمک شایانی کند.

امیریان، از اولویت‌های مهم این طرح به مواردی مانند کشت مستقیم بدون شخم، کشت عمود بر جهت شیب،  و حفظ 30 درصدی بقایای گیاهی اشاره کرد و گفت: استفاده 80 درصدی کود ازته به‌صورت پایه، رعایت مقدار بهینه بذر مصرفی در هکتار، بیمه محصولات و جذب تسهیلات مکانیزاسیون خرید ادوات متناسب با اراضی دیم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید