Iranian Agriculture News Agency

برگزاری ۷۵۱ نفر روز آموزش کشاورزی در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از اجرای ۷۵۱ نفر- روز آموزش تخصصی در بخش‌های مختلف کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری ۷۵۱ نفر روز آموزش کشاورزی در خرامه

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، ایرج دهقانی با بیان اینکه آموزش بهره‌برداران، حلقه بنیادین زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی است، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۵۵ نفر مرد و ۹۶ نفر زن در این برنامه‌های آموزشی شرکت کردند.

این مقام مسئول، بر ضرورت تدوین برنامه‌های آموزشی بر اساس نوع محصولات تولیدی و شرایط اقلیمی منطقه اشاره کرد و افزود: مدیریت باغات پسته و انجیر، کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم و جو، کشت قراردادی گندم، پرورش بز سانن، مبارزه با علف‌های هرز در اراضی زراعی و باغی و تغذیه گیاهی از مهم‌ترین عناوین دوره‌های آموزشی بود.

وی اضافه کرد: کارشناسان در این دوره‌ها از شیوه های آموزشی ترویجی، نظیر کارگاه‌های ترویجی، کلاس‌های آموزشی، کارگاه مسئله یابی، بازدید ترویجی، مزرعه نمایشی و واحد الگویی بهره گرفتند.

دهقانی؛ طرح توانمندسازی و ارتقاء مهارت فنی زنان روستایی از طریق حمایت‌های آموزشی و راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد را یک اصل راهبردی افزایش بهره‌وری در کشاورزی عنوان کرد.

به گفته وی؛ آموزش‌های مهارتی توام با آموزش‌های نظری، افزایش ضریب نفوذ دانش و بهبود عملکرد در واحدهای تولیدی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید