Iranian Agriculture News Agency

با هدف اجرای الگوی کشت؛

کاهش 13 درصدی کشت ذرت در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از کاهش 13 درصدی سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح الگوی کشت انجام شده است.

کاهش 13 درصدی کشت ذرت در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مؤیدی بیان کرد: در سال جاری سطحی معادل 3700 هکتار از اراضی بیضاء به کاشت ذرت اختصاص یافت.

او با بیان اینکه کشت ذرت علوفه‌ای از اوایل اردیبهشت آغاز و تا پایان مرداد ادامه داشت، افزود: عملیات کشت مزارع به صورت مکانیزه با دستگاه ردیف کار پنوماتیک اجرا و از سیستم‌های آبیاری نواری استفاده شده است.

به گفته مؤیدی؛ برای کاشت این سطح از اراضی میزان 92.5 تن بذر ذرت اصلاح شده از ارقام سیمون، هملتون و 704 و میزان هزار و 100 تن انواع کود شیمیایی یارانه‌دار به کشاورزان تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: سالانه حدود 80 درصد ذرت تولید شده در این شهرستان به دامداری‌های استان فارس و همچنین استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی نیاز کشور، شرایط اقلیمی، میزان تامین آب مورد نیاز و اقتصادی بودن محصولات تولیدی را از اولویت‌های مدنظر در تعیین الگوی کشت تابستانه دانست.

مؤیدی افزود: به‌دلیل ضرورت کاشت گیاهان علوفه‌ای و نیاز دامداران به این نوع محصولات، کشت این گیاهان به‌ویژه ذرت در الگوی کشت شهرستان بیضا قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید