Iranian Agriculture News Agency

یک طرح عمرانی در بخش کشاورزی خرم بید آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید از آغاز طرح پوشش بتن کانال انتقال آب قنات چنار میانه روستای مظفرآباد بخش مشهد مرغاب این شهرستان به طول بیش از هزار و 700 متر خبر داد.

یک طرح عمرانی در بخش کشاورزی خرم بید آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مهدی بهراد گفت: با توجه به تخصیص اعتبار سه میلیارد و 700 میلیون ریالی از محل اعتبارات استانی برای طرح مذکور، پیش‌بینی می‌شود در فاز نخست حدود 200 متر از طول کانال مرمت و نوسازی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در فازهای بعدی با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی مابقی کانال خاکی به پوشش بتنی تجهیز می‌شود، بیان کرد: حدود 200 هکتار از اراضی زراعی و باغی، تحت شرب قنات چنار میانه هستند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح یاد شده در افزایش بهره‌وری از منابع آبی و حفظ باغات گردو و بادام کهنسال منطقه تاثیر گذار است، بیان کرد: قنات چنار میانه در حال حاضر با دبی آب 45 لیتر بر ثانیه پُرآب‌ترین قنات شهرستان خرم بید است.

او با بیان اینکه قنوات این میراث ملموس و ماندگار در بین کشاورزان و مردم شهرستان خرم بید از احترام و جایگاه خاص و با ارزشی برخوردار است، افزود: این شهرستان رتبه اول استان فارس به لحاظ تعداد قنات‌ها را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید