Iranian Agriculture News Agency

تخریب 19 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از تخریب 19 مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دو مجتمع باغ شهری و یک مورد ساخت و ساز انفرادی در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

تخریب 19 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید رشیدی با اشاره به اینکه با اجرای این عملیات 200 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشته است، گفت: این ساخت و سازها شامل دیوار کشی، استخر و کرسی بندی بودند. 

وی اضافه کرد: این عملیات با دستور دادستان شهرستان کازرون و همکاری یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری کشاورزی انجام شد.

رشیدی با بیان اینکه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی به‌عنوان بستر تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی یک وظیفه ملی و همگانی است، افزود: تغییر کاربری اراضی در خارج از محدوده قانونی شهر به جز موارد ضروری ممنوع است. 

به گفته وی، بر اساس نص صریح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه فروش، افراز، تفکیک و ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی بدون موافقت و کسب مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: عموم شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، مراتب را از طریق شماره 131 گزارش کنند و توصیه می‌شود برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و وقوع جرم، با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی مشورت کرده و فریب افراد سود جو را نخورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید