Iranian Agriculture News Agency

برداشت رطب نوبرانه از نخلستان‌های کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت رطب از نخلستان‌های این شهرستان در سطح هفت هزار و 200 هکتار از اواسط مردادماه آغاز شده است و تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت.

برداشت رطب نوبرانه از نخلستان‌های کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید رشیدی بیان کرد: سالانه از مجموع 80 هزار تن محصول نخلستان‌های شهرستان کازرون 85 درصد به‌صورت رطب و 15 درصد مابقی به شکل خرما برداشت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین ارقام خرما در شهرستان کازرون کبکاب و زاهدی هستند، توضیح داد: برخی ارقام تجاری دیگر نیز از جمله مجول و برحی نیز در حال توسعه کشت است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای محصول تولیدی، رطب و خرماهای برداشت شده علاوه‌بر توزیع در بازار محلی به سایر استان‌ها و برخی از کشورها به ویژه امارات، عراق، هندوستان و روسیه صادر می‌شود.

رشیدی با اشاره به ظرفیت 26 هزار و 500 تنی 27 واحد سردخانه‌ای زیر صفر شهرستان کازرون برای نگهداری خرما خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این پنج واحد فرآوری و بسته‌بندی خرما نیز در این شهرستان وجود دارد که نقش ویژه‌ای در ذخیره‌سازی و نگهداری محصول ایفا می‌کند تا ضمن جلوگیری از ایجاد ضایعات، ارزش افزوده مناسبی برای کشاورزان به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید