Iranian Agriculture News Agency

جشنواره انتخاب ایده‌های برتر برای مشاغل خانگی در فارس

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: این معاونت با همکاری قرارگاه جهادی کوثر، ایده‌های نوآور و فن‌آور برتر حوزه مشاغل و کسب و کارهای خانگی را در قالب طرح هر خانه یک کارخانه، در یک جشنواره پذیرش، انتخاب و معرفی می‌کند.

جشنواره انتخاب ایده‌های برتر برای مشاغل خانگی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، سید مهدی خادمی با اشاره به اینکه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از کارآفرینان، ایده پردازان و صاحبان فکر و اندیشه که دارای طرح و ایده در حوزه مشاغل خانگی هستند دعوت به همکاری می‌‌کند، بیان کرد: این فراخوان با هدف ایجاد اشتغال پایدار خانگی و کمک به بهبود وضعیت معیشتی خانوارها صادر شده است.

این مقام مسئول افزود: شناسایی و کشف ایده‌های برتر جهت سازماندهی رشته‌های شغلی کوچک مقیاس و درآمدزای مردم نهاد با سازوکار اجرا به‌صورت کارگاهی و با رویکرد ایجاد و تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید محور و برندسازی و هدایت محصولات به بازارهای داخلی و خارجی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و خدمات جهت اجرا در همه نقاط استان پهناور فارس از دیگر اهداف طرح است.

وی با بیان اینکه در این طرح هم‌افزایی و مشارکت اقشار مختلف در توسعه اقتصادی استان فارس مد نظر است و ساماندهی ظرفیت‌های حمایتی مادی و معنوی دولت در این راستا برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: امروزه مشاغل و کسب و کارهای خانگی به‌‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند.

خادمی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی زمینه بهره‌وری اقتصادی و رونق تولید را نیز فراهم می‌آورد و به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک قابل توجهی می‌کند، افزود: در جشنواره پذیرش، انتخاب و معرفی ایده‌های برتر مشاغل خانگی ضمن تقدیر از صاحبان طرح‌ها و ایده‌های قابل اجرای برتر، در صورت حائز شرایط بودن به‌عنوان راهبر زنجیره‌های ارزش مشاغل خرد و خانگی یا پشتیبان و مجری راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک مقیاس استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاقمندان و فعالان حوزه کارآفرینی می‌توانند جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه پویش طرح ایده‌های نو در کسب و کارهای خانگی با شماره داخلی ۳۲۱۲۶۳۶۱ تماس گرفته و یا به آدرس شیراز، میدان امام حسین (ع)، استانداری فارس، دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی مراجعه کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: علاقه‌مندان همچنین می‌توانند طرح‌های خود را از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۰۱۹۰۳۱۲۵۰ ارسال و  بهتر است هم استانی‌های عزیز علاوه‌بر مکتوب کردن ایده‌های خود، نسبت به تصویربرداری و مستندسازی طرح‌های اجرا شده در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای و ارسال به شماره همراه ذکر شده اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر ذیل دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، اداره کل تعاون، کار، رفاه اجتماعی و بنیاد برکت در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید