Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

نهاده‌های کشاورزی به باغ‌های دارای شناسنامه تعلق می‌گیرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه خدمات و نهاده‌های کشاورزی صرفا به باغ‌های شناسنامه‌دار تعلق می‌گیرد، گفت: به‌منظور صدور شناسنامه، بستر ثبت اطلاعات در "سامانه‌ سَبَک" فراهم شده است.

نهاده‌های کشاورزی به باغ‌های دارای شناسنامه تعلق می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید دبیری بیان کرد: همچنین  دریافت گواهی محصول سالم و اخذ QR کد برای محصولات باغی منوط به داشتن شناسنامه است.

به گفته وی، به‌منظور صدور شناسنامه بانک جامع اطلاعاتی شامل نوع درخت، سموم و کودهای مورد استفاده، نوع مالکیت و UTM اراضی در "سامانه‌ سَبَک" ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمار، بستر تمام برنامه‌ریزی‌ها است و با شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها مشخص می‌شود چه محصولی در کجا و به چه میزان تولید می‌شود، اضافه کرد: از مزایای صدور شناسنامه برای باغ‌ها ایجاد امکان تنظیم بازار و مدیریت پس از تولید محصول باغی است.

دبیری با بیان اینکه اصناف کشاورزی به‌عنوان بازوی اجرایی جهاد کشاورزی محوریت اجرای این طرح را به عهده دارد، تأکید کرد: مدیریت این طرح در سطح استان فارس با سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است.

این مقام مسئول افزود: تاکنون بیش از 12 هزار هکتار از باغ‌های استان فارس شناسنامه‌دار شده است که شهرستان‌های استهبان، خرامه، داراب و فیروزآباد در این زمینه پیشرو هستند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه طرح شناسنامه‌دار کردن باغ‌های کشاورزی به‌صورت سراسری در سطح کشور در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: استان فارس جزو سه استان برتر در اجرای این طرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید