Iranian Agriculture News Agency

برآورد تولید 15 هزار تن لیموترش در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 15 هزار تن لیموترش از سطح 690 هکتار از باغات مثمر این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

برآورد تولید 15 هزار تن لیموترش در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید رشیدی بیان کرد: کار برداشت لیموترش در شهرستان کازرون از نیمه مردادماه تا اواسط مهرماه ادامه دارد، حدود 910 هکتار از باغات این شهرستان به لیموترش اختصاص یافته که 220 هکتار از آن هنوز جوان و غیر مثمر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین ارقام لیموترش در شهرستان کازرون پرشین لایم و لیسبون است، تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان لیموترش تولیدی از کیفیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است.

رشیدی افزود: عمده سطح زیر کشت لیموترش شهرستان مربوط به روستای دادین از توابع بخش جره و بالاده است و محصول تولیدی علاوه‌بر نیاز داخلی شهرستان جهت مصارف تازه خوری به سایر استان‌ها حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهت بهبود کیفیت و افزایش تولید محصولات باغی به ویژه لیموترش اقدامات متنوعی در شهرستان کازرون در دست انجام است، اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی  به‌صورت مستمر با هدف ارتقاء دانش باغداران و اطلاع رسانی‌های فراگیر به‌منظور مدیریت عوامل خسارت‌زا و کنترل بیماری خطرناک شانکر باکتریایی مرکبات از این جمله است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید