Iranian Agriculture News Agency

ایجاد سامانه‌های آبگیر در باغات ممسنی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ممسنی گفت: عملیات احداث سامانه‌های آبگیر در باغات دیم اراضی شیب‌دار این شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال اجرا و عملیاتی شد.

 ایجاد سامانه‌های  آبگیر در باغات ممسنی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، سید علی حسینی با اشاره به اینکه طرح مذکور در سطح پنج هکتار اجرا شده است، بیان کرد: اعتبار احداث این آبگیرها بر اساس موافقت‌نامه از محل اعتبارات طرح توسعه کشت باغات دیم در اراضی شیبدار شهرستان ممسنی تامین پرداخت شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه چهار هکتار باغ جدیدالاحداث انجیر و یک هکتار باغ بادام دیم تازه کاشت از این سامانه‌ها بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: طرح توسط شرکت پیمان‌کاری خوشه طلایی اقلید فارس و با نظارت جهاد کشاورزی اجرا شده است.

وی با اذعان به اینکه توسعه کشت در اراضی شیب‌دار از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در حال اجراست، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، احداث باغات با گونه‌های تجاری و سازگار و کم آب بر در مناطق مستعد با رعایت معیارهای فنی است.

حسینی خاطرنشان کرد: افزایش تولید محصولات باغی و سازگار با محیط‌زیست، ایجاد اشتغال پایدار و ترویج و توسعه احداث سامانه‌های آبگیر در باغات دیم جهت استفاده بهینه از آب باران برخی دیگر از اهداف اجرای طرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید