Iranian Agriculture News Agency

خبرنگاران پیشگامان عرصه آگاهی‌بخشی هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به مناسبت 17 مردادماه یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و "روز خبرنگار" پیامی صادر کرد و خبرنگاران را پیشگامان عرصه آگاهی‌بخشی و یک "دیدبان صادق" برای اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق خواند.

خبرنگاران پیشگامان عرصه آگاهی‌بخشی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، متن پیام مجتبی دهقان پور به شرح زیر است.

«بسمه تعالی

امروزه انسان بیش از هر زمان دیگر مرهون دریافت اطلاعات درست، واقعی و دور از هرگونه حواشی و وفادار به موازین حرفه ای ارتباطات اجتماعی و اطلاع‌رسانی است. وجود سازوکارهای تضمین کننده فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران، هموار بودن مسیر انتشار آزاد اطلاعات و حق دسترسی مردم به اطلاعات از مهمترین عناصر شکل گیری چرخه آزاد اطلاعات به شمار می‌رود.

رعایت رسم "امانتداری" مهمترین رسالت خبرنگاری است، نگرش دقیق و عمیق خبرنگار به رخدادها و وقایع خبری، توجه به اولویت های جامعه با رویکرد حفظ وفاق، انسجام، آرامش عمومی و توسعه نگر از جمله عوامل موثر در ارزش بخشیدن به کارکرد خبرنگار است.

خبرنگاران پیشگامان عرصه آگاهی‌بخشی هستند و همچون یک دیدبان صادق برای اطلاع رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها تلاش می نمایند و امید است در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزند و تحت تاثیر جوسازی ها، شایعه پراکنی ها، هیاهو آفرینی ها، شانتاژ های خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرند.

همت والای خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات، بیان مسائل ومشکلات مردم و انعکاس واقعیت‌های زندگی اجتماعی، ارزش های بلند و ستودنی است به ویژه آنکه ایفای این رسالت خطیر با رعایت موازین اخلاقی و شرافت حرفه‌ای، احترام به حقوق فردی و اجتماعی مردم و حفظ حریم و اسرار خصوصی و شئون انسانی مخاطبان، همراه بوده باشد.

 هفدهم مردادماه یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی،خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، "روز خبرنگار" نامیده شده است؛ اینجانب با گرامیداشت این روز و تبریک آن به تمامی خبرنگاران فرهیخته و تلاشگر، آرزومندم بتوانیم با بسط تعاملات، همکاری های صمیمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام‌های بلندی در توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی استان فارس برداریم.

 

مجتبی دهقان پور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید