Iranian Agriculture News Agency

تخریب 35 ساخت و ساز غیر مجاز در گراش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای تأمین و دستور دستگاه قضایی ۳۵ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان تخریب شد.

تخریب 35 ساخت و ساز غیر مجاز در گراش

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حسن مرادی بیان کرد: موارد مذکور در منطقه دشت بالا و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و حفظ حریم راه‌ها با دستور دادستان عمومی شهرستان گراش اجرا شد.

این مقام مسئول بابیان اینکه متخلفین اقدام به تفکیک و قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی مذکور کرده بودند، اضافه کرد: با همراهی عوامل انتظامی و امنیتی شهرستان گراش و ادارات منابع طبیعی و آبفا و تامین دستگاه لودر و بولدوزر توسط اداره راه و شهرسازی، دیوارکشی‌ها و تفکیک‌های انجام‌شده تخریب شد.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه اقدام غیرقانونی و بدون مجوز در زمین‌ها با کاربری کشاورزی و ملی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این‌گونه احکام نقش بازدارنده و پیشگیرانه‌ای در بروز تخلفات مشابه در اراضی ملی و کشاورزی به دنبال خواهد داشت.

مرادی با اذعان به اینکه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی به‌عنوان بستر تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی یک وظیفه ملی و همگانی است، افزود: عموم شهروندان و همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز در اراضی مراتب را از طریق شماره 131 گزارش کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید