Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم در آباده شمالی‌ترین نقطه فارس ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: برداشت گندم از 19 هزار و 796 هکتار از مزارع این شهرستان از اوایل تیرماه گذشته آغاز شده و تا پایان مردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

برداشت گندم در آباده شمالی‌ترین نقطه فارس ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مهدی امینی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم در شهرستان آباده به 24 هزار تن برسد، بیان کرد: در حال حاضر چهار مرکز خرید تضمینی گندم خسرو شیرین، صغاد، سیلو و شرکت آرد وحدت آباده در این شهرستان فعال است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به تشکیل ستاد برداشت گندم در شهرستان آباده و انجام هماهنگی‌های لازم تا زمان پایان امر برداشت این محصول راهبردی، اضافه کرد: افزون بر 60 دستگاه کمباین در برداشت محصول گندم این شهرستان مشارکت دارند.

به گفته وی، علاوه بر الزام به اخذ معاینه فنی توسط کمباین‌ها پیش از شروع برداشت در طول زمان برداشت این ادوات توسط کارشناسان آموزش‌دیده بازدید می‌شوند و به لحاظ کارکرد بی‌نقص و ریزش مورد ارزیابی فنی قرار می‌گیرند.

او می‌افزاید: گندم محصولی اساسی و راهبردی است و در تأمین امنیت غذایی جامعه نقش بسزایی دارد ازاین‌رو فرایند کاشت تا برداشت و پس از برداشت به‌طور دقیق پایش و رصد می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید