Iranian Agriculture News Agency

مزارع آلوده به فاضلاب خام در کازرون امحاء شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: حدود 45 هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی، ذرت و کدو که با آب‌های نامتعارف در اراضی حاشیه کانال فاضلاب بخش مرکزی این شهرستان آبیاری شده بودند، امحاء و معدوم شدند.

مزارع آلوده به فاضلاب خام در کازرون امحاء شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید رشیدی با اشاره به اینکه اقدام مذکور به استناد دستور قاطع دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون اجرایی شده است، بیان کرد: این اقدام در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از آسیب‌ها و تهدیدهای علیه بهداشت عمومی انجام شد.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه بازدیدهای میدانی منطقه تحت شرب با آب فاضلاب توسط گشت همپوشان شامل نمایندگان اداره حفاظت از محیط‌زیست، شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اخطاریه‌های لازم در خصوص جلوگیری از آبیاری مزارع با آب فاضلاب به بهره‌برداران متخلف داده‌شده بود.

به گفته وی، از ابتدای امسال با پیگیری کارگروه ساماندهی آب‌های نامتعارف موضوع به خطر افتادن سلامت عمومی از طریق آبیاری محصولات کشاورزی با آب‌های نامتعارف در دستور کار این کارگروه قرار‌ گرفت.

رشیدی بر عزم جدی متولیان بهداشت و سلامت عمومی شهرستان کازرون در برخورد با تهدیدکنندگان سلامت مردم و متخلفین استفاده از آب‌های نامتعارف ابراز کرد: آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این خصوص هستیم تا به‌طورجدی با متخلفان برخورد کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید