Iranian Agriculture News Agency

امنیت غذایی خط قرمز تصمیم گیری‌ها

استاندار فارس امنیت غذایی مردم را خط قرمز تصمیم گیری‌ها عنوان کرد و گفت: اسلام به طعام و غذای مردم به دفعات تاکید کرده اما اقدامات دستگاه‌های مسئول، در حد این تاکیدات نبوده است؛ باید گام‌ها و اقدامات پیشگیرانه به نفع مردم و سلامت ایشان برداشته شود.

امنیت غذایی خط قرمز تصمیم گیری‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی راهکارهای دفع آفات نباتی بیان کرد: جهاد کشاورزی استان موظف است تا پایان سال جاری، قسمتی از ظرفیت مزارع هشت محصول اصلی را شناسه‌دار کند؛ کشاورزان می‌توانند به‌صورت داوطلبانه برای شرکت در این طرح همکاری کنند. 

وی بر تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی برای مشارکت‌کنندگان در این طرح تاکید کرد و گفت: با همکاری همه نهادهای اجرایی و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان صدا و سیما، برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک بسته‌های تشویقی تدوین و از ایشان حمایت خواهد شد. 

او به فروش سموم در داروخانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: حداکثر طی مدت سه ماه باید فروش سموم ضد آفات بدون نسخه در سطح استان ممنوع شود؛ باید نسخه‌ها بر بسترهای الکترونیکی نوشته شود. می‌توان از تجربه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه استفاده شود. 

وی خاطرنشان کرد: کارخانه‌های تولیدکننده سموم کشاورزی باید محصولات خود را با نظارت سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط توزیع کرده و به فروش برسانند. 

نماینده عالی دولت در فارس خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول برای استفاده از تجهیزات در اختیار سازمان‌ها شد و افزود: تلاش می‌شود تا اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی، برای تکمیل تجهیزات موجود در آزمایشگاه مرجع غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مشارکت ۵۰ درصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی تامین شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید