Iranian Agriculture News Agency

سمپاشی علیه ملخ مراکشی در کازرون ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: تا کنون 10 هزار هکتار از اراضی حوزه تالاب پریشان در این شهرستان علیه پوره ملخ مراکشی سمپاشی شده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

سمپاشی علیه ملخ مراکشی در کازرون ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اذعان به اینکه ملخ مراکشی می‌تواند آسیب جدی به مزارع و سایر محصولات وارد کرده و به عنوان تهدیدکننده امنیت غذایی محسوب شود، تصریح کرد: به طور متوسط روزانه حدود 600 هکتار از اراضی منطقه مذکور سمپاشی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز به دلیل خشکسالی و کاهش سطح سبز بستر تالاب پریشان این آفت وارد مزارع غلات حاشیه تالاب شد و با مبارزه به موقع از بروز خسارت جلوگیری شد، اظهار کرد: در حال حاضر سه اکیپ خودرویی مجهز به سیستم ULVپاش عملیات سمپاشی منطقه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی با برنامه ریزی منظم و نظارت کارشناسان فنی و متخصص اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون انجام می شود، افزود: با توجه به ضرورت انجام سمپاشی یک اکیپ مبارزه از سازمان حفظ نباتات کشور به این شهرستان عزیمت و در امرکنترل و مبارزه همکاری دارند.

او با اشاره به اینکه به صورت روزانه و مرتب اکیپ های پایش، سطح دریاچه پریشان را رصد و کانون های آلوده و تکثیر ملخ را شناسایی می کنند، ابراز کرد: برای کنترل آفت ملخ احتیاج مبرم به همکاری مردم، سمپاش مناسب نظیر یو ال وی، پهپاد، تانکرهای حمل آب و تجهیزات ایمنی می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید