Iranian Agriculture News Agency

خسارت 2000 میلیارد ریالی سرما به کشاورزی استهبان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: سرمای نیمه فروردین ماه بیش از 2042 میلیارد ریال خسارت به زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

خسارت 2000 میلیارد ریالی سرما به کشاورزی استهبان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی اعیان منش با اذعان به اینکه میزان خسارت های سرمازدگی در واحد های آسیب دیده بیش از 60 درصد برآورد شده است، تصریح کرد: حدود 2700 هکتار باغ و 1300 هکتار مزارع شتوی در این رخداد جوی متحمل زیان شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان محصولات مختلف کشاورزی خسارت دیده بیش از 6 هزار تن ارزیابی شده است، اظهار کرد: عمده محصولات زراعی زیان دیده شامل گندم و جو و بیشتر محصول های باغی شامل باغ های بادام و آلوچه می شود.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش خسارت های سرمازدگی برخی اقدامات مدیریتی همچون آبیاری مزارع و باغات همزمان با رخداد سرما، پوشاندن نهال های کوچک، استفاده از سایبان، خودداری از کاربرد کودهای ازته و استفاده از کودهای پتاسه و اسید های آمینه وجود دارد، افزود: پیش از وقوع سرمازدگی هشدار های هواشناسی صادر و اطلاع رسانی های لازم انجام شده بود.

او با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راهکار جبران خسارت های این بخش است، اضافه کرد: کشاورزان و باغدارانی که پیش از این رخداد اقدام به خرید پوشش بیمه ای برای مزارع و باغات کرده اند می بایست نسبت به اعلام وقوع خسارت به دفتر شرکت بیمه ای اقدام کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید