Iranian Agriculture News Agency

احداث باغ بر انجیر برای نخستین بار در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: به منظور بهبود تولید انجیر با کیفیت در این شهرستان برای نخستین بار یک باغ بر انجیر تجاری با استفاده از کمک های اعتباری حوزه باغبانی به مساحت یک هکتار احداث شد.

احداث باغ بر انجیر برای نخستین بار در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به اینکه تولید محصول با کیفیت انجیر در گرو استفاده از بر انجیر های مناسب است، تصریح کرد: با پرداخت حدود 200 میلیون ریال کمک های اعتباری بیش از 80 اصله نهال در باغ مذکور در منطقه دوان بخش مرکزی شهرستان کازرون غرس شده است.

به گفته وی؛ رقم بر انجیر کشت شده پوز دنبالی، مقاوم به سرما و کم آبی است که در چهار تا پنج سال آینده به مرحله بر دهی می رسد که ضمن تسهیل دسترسی باغداران به بر انجیر، هزینه تولید محصول را کاهش داده و به حفظ و صیانت از بر انجیر های کوهی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در محدوده شهرستان کازرون و شهرستان های همجوار حدود 2500 هکتار باغ انجیر تجاری وجود دارد، اظهار کرد: بر انجیر درخت نر انجیر با میوه غیر خوراکی است که به جهت گرده افشانی گل های ماده درختان انجیر استفاده می شود.

او افزود: میوه بر انجیر دارای گل های نر و گل های ماده خامه کوتاه است زنبور گرده افشان یا بلاستوفاگا درون تخمدان گل ماده تخم گذار ی کرده و در زمان بلوغ و خروج از میوه گرده های گل نر را با خود حمل کرده و وارد گل ماده درخت انجیر خوراکی می شود و عمل گرده افشانی را انجام می دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید