Iranian Agriculture News Agency

تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی فارس

مدیرکل دامپزشکی استان فارس از اجرای طرح تشدید نظارتی دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی قابل عرضه در بازار و کشتار دام و طیور در این استان خبر داد.

تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمیدرضا ناظمی با تاکید بر اینکه نظارت های دامپزشکی به طور مستمر در طول سال انجام می شود، گفت: طرح مذکور از نیمه اسفندماه شروع شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گفته وی؛ در این طرح 81  گروه ثابت و سیار نظارت بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی را برعهده دارند و تاکنون بیش از 9 هزار بازرسی صورت گرفته است.

ناظمی اظهار کرد: ماحصل این بازرسی ها حذف بیش از 24 تن فرآورده خام دامی شامل گوشت سفید و قرمز و آلایش خوراکی بود که با نظارت بازرسان این اداره کل از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

معدوم سازی بیش از 20 لاشه دام و طیور

مدیرکل دامپزشکی استان فارس با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر کشتار دام و طیور جزو مهمترین وظایف این اداره کل است، تصریح کرد: در مدت مذکور نظارت برکشتار بیش از ۶۶ هزار راس دام سبک و سنگین صورت گرفت.

به گفته ناظمی؛ از ابتدای این طرح تاکنون نظارت بر کشتار بیش از ۷ میلیون قطعه مرغ نیز در کشتارگاه های طیور سراسر استان فارس انجام شد.

وی افزود: در یک ماه گذشته در قالب طرح تشدید نظارت های بهداشتی بیش از ۲۰ تن لاشه دام سبک و سنگین و طیور در کشتارگاه ها به علت وجود بیماری و دیگر مشکلات معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ این اداره کل گزارش کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید