Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

سرمایه گذاران بخش کشاورزی فارس حمایت می شوند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال جاری با استفاده از ظرفیت مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی حمایت شد.

سرمایه گذاران  بخش کشاورزی فارس حمایت می شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جعفر صبوری پور تصریح کرد: برای حل مشکل متقاضیان سرمایه گذاری با دستگاه های اجرایی استان فارس 70 طرح بخش کشاورزی بررسی شد.

وی با بیان اینکه از طرح های مذکور43 طرح مورد موافقت و حمایت قرار گرفت، ابراز کرد: 10 مورد در دست پیگیری است و با 17 طرح به دلیل عدم امکان تامین آب، برق و حرائم موافقت نشد.

به گفته صبوری پور؛ این طرح ها شامل 20 مورد صنایع تبدیلی کشاورزی، 16 مورد تولیدات گیاهی، 28 مورد تولیدات دام و طیور و 6 مورد در زمینه شیلات بود.

وی اظهار کرد: بیشترین مشکلات این طرح ها به ترتیب در زمینه تأمین آب، حرائم زیست محیطی، دامپزشکی، میراث فرهنگی، صدور جواز تاسیس و تغییر کاربری، واگذاری زمین و ساخت و ساز غیرمجاز بوده است.

صبوری پور بیان کرد: سرمایه گذاران بخش کشاورزی باید فرآیند سرمایه گذاری و مدارک مورد نیاز برای طرح های سرمایه گذاری را از سامانه مجوز ایران و سامانه سماک جهاد کشاورزی مطالعه و با مشورت همکاران جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی اقدام نمایند تا با مشکل مواجه نشوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان فارس به منظور حمایت، تسهیل و تسریع در سرمایه‌گذاری در استان راه اندازی شده است، افزود: از استاندار محترم و مدیرکل اقتصاد و دارایی به دلیل ایجاد این فرصت برای حل مشکل سرمایه گذاران بخش کشاورزی تشکر می نمایم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سرمایه گذاران بخش کشاورزی خواست تا در صورت بروز مشکل به منظور بهره مندی از حمایت های دولت از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان اقدام نمایند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید