Iranian Agriculture News Agency

توسعه الگوی کشت با برگزاری کاروان ترویجی ملی در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی به مدت چهار روز در این شهرستان برگزار شد.

توسعه الگوی کشت با برگزاری کاروان ترویجی ملی در شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح‌الله سیروسی تصریح کرد: این کاروان ترویجی با هدف انتقال یافته های علمی به بهره برداران در راستای افزایش بهره وری محصولات و در نهایت امنیت غذایی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به استقبال بی سابقه بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان شیراز از کاروان ترویجی مذکور، ابراز کرد: در مدت زمان برگزاری کاروان ترویجی مذکور در این شهرستان بیش از ۶۵۰ نفر به صورت گروهی و انفرادی از آموزش های تئوری و عملی رایگان بهره مند شدند.

سیروسی اظهار کرد: آموزش های مذکور در قالب ۲۴ کارگاه، شامل بازدید از مزارع نمایشی و سایت های الگویی در چهار مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان بود.

او بیان کرد:کارگاه های مذکور با محوریت رعایت الگوی تناوب کشت در دیمزارها،تقسیط مناسب کود و کالیبراسیون سمپاش ها،ترویج کشت گیاهان دارویی و آموزش تغذیه با محصولات سالم کشاورزی ویژه بانوان و همچنین بهداشت دام بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اضافه کرد: مدرسین کارگاه های آموزشی مذکور از بهترین و زبده ترین محققان، متخصصان موضوعی خبره استانی و کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید