Iranian Agriculture News Agency

دومین کاروان ملی ترویج الگوی کشت در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از پایان برنامه دومین کاروان الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه با حضور یکپارچه محققان، کارشناسان، مروجان و خبرگان کشاورزی اجرا شد.

دومین کاروان ملی ترویج الگوی کشت در اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار تصریح کرد: در شهرستان اقلید بالغ بر500 بهره بردار در مراکز هفت گانه این مدیریت از آموزش های ترویجی بهره مند شدند.

به گفته وی؛ در این رویداد ترویجی بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان با اهمیت الگوی کشت، ارتقای بهره وری آب، کالیبراسیون سمپاش ها و استفاده مناسب از سموم شیمیایی و محصول سالم، تهیه کمپوست خانگی، کشت گیاهان دارویی، کشت های گلخانه ای، تغذیه گیاهان زراعی، بیمه محصولات کشاورزی و جهش تولید در دیمزارها آشنا شدند.

طرفدار؛ هدف از برگزاری این کاروان را امنیت و اقتدار غذایی با ترویج الگوی کشت مناسب منطقه و ارتقای ضریب نفوذ دانش در تولید و عرضه محصولات مهم و استراتژیک زراعی با بهره گیری از روش های مناسب ترویج دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ابراز امیدواری کرد: با تداوم این برنامه ها و استفاده از ظرفیت های موجود مراکز جهاد کشاورزی و توان مراکز تحقیقاتی قدم مثبتی در اجرای طرح الگوی کشت مناسب در این شهرستان برداشته شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید