Iranian Agriculture News Agency

400 رویداد آموزشی با کاروان ترویج الگوی کشت در فارس اجرا شد

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این استان با موفقیت برگزار شد، گفت: بالغ بر ۴۰۰ رویداد آموزشی-ترویجی توسط مراکز جهادکشاورزی و با تدریس کارشناسان متخصص موضوعی برای بهره برداران بخش کشاورزی در قالب کاروان مذکور اجرا شد.

400 رویداد آموزشی با کاروان ترویج الگوی کشت در فارس اجرا شد

به گزارش  خبرنگار ایانا در استان فارس، معصومه مویدی با اشاره به اینکه الگوی کشت، امنیت و اقتدار غذایی، افزایش عملکرد و مدیریت تولید و جهش تولید در دیمزارها از جمله رویدادهای مذکور است، تصریح کرد: توسعه محصولات جایگزین کم آب بر، انتقال کشت سبزی و صیفی به گلخانه، افزایش بهره وری آب، بیمه، مدیریت ریسک کشاورزی و تاب آوری از دیگر برنامه های اجرا شده در استان فارس بود.

به گفته وی؛ در این فعالیت های آموزشی- ترویجی که با هدف ترغیب و همراهی کشاورزان با الگوی کشت و افزایش نفوذ دانش در عرصه های تولیدی صورت گرفت، بیش از 25 هزار بهره بردار شرکت و مسائل فنی مزرعه خود را مطرح کردند.

 مویدی اظهار کرد: به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی ۴۰ محقق، در قالب ۲۰ تیم تحقیقاتی به ۲۰ شهرستان استان عزیمت کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنوعی از روش های آموزش-ترویجی انفرادی، گروهی و انبوهی در قالب کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در استان فارس به کار گرفته شد، ابراز کرد: آموزش های انفرادی کشاورزان در مزرعه یا در اداره رخ داد و آموزش های گروهی به صورت میدانی در مزارع تحت عنوان سایت های الگویی و کانون های یادگیری و روز مزرعه اجرا شد.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فعالیت های ترویجی ۳۴ مرکز جهادکشاورزی به صورت ارتباط زنده توسط شبکه برکت ملی، در طی این چهار روز گزارش شد، اظهار کرد: در این مدت جمعی از مسئولین بخش کشاورزی مهمان این شبکه بودند.

مویدی به پوشش رسانه ای این برنامه نیز گریزی زد و گفت: در مدت برگزاری این کاروان برنامه تلویزیونی سلام کشاورز با موضوع "الگوی کشت محصولات زراعی در استان فارس" با صحبت های محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان، محققان طراح الگوی کشت و کشاورزان اجرا کننده طرح پخش شد.

وی با بیان اینکه برنامه های رادیویی هم متناسب با موضوع از مرکز صدای فارس پخش شد، افزود: رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها نیز اخبار مرتبط با فعالیت کاروان ترویجی را پوشش دادند.

استان فارس به مدت چهار روز از سی ام بهمن ماه تا سوم اسفند ماه میزبان دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی بود، این برنامه با مشارکت معاونت آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، سازمان جهاد کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان فارس اجرا شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید