Iranian Agriculture News Agency

کاروان ترویجی در سپیدان با محوریت گیاهان دارویی برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از برگزاری کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: دومین و سومین روز از این کاروان با عناوین کشت گیاهان دارویی، تغذیه غلات و شناسایی و مبارزه با علف های هرز در مزارع شتوی و ترویج کشت گلرنگ، در راستای افزایش تولید و بهره وری برگزار شد.

کاروان ترویجی در سپیدان با محوریت گیاهان دارویی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهاب الدین صالحی اظهار کرد: دومین روز از این برنامه به صورت آنلاین در قالب کارگاه آموزشی و آموزش چهره به چهره بهره برداران در محل مدرسه در مزرعه یک هکتاری زعفران واقع در روستای چشمه سفید از توابع بخش مرکزی این شهرستان و با محوریت ترویج الگوی کشت گیاهان دارویی برگزار شد.

به گفته وی؛ برنامه آنلاین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی در شهرستان سپیدان با مصاحبه مرضیه امینی نسب از زنان کار آفرین روستایی در زمینه بسته بندی گیاهان دارویی از جمله زعفران و محراب صلح دوست، زعفران کار بخش مرکزی شهرستان سپیدان پایان یافت.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع نشریه ترویجی الگوی کشت در بین بهره برداران، اظهار کرد: به منظور ترویج الگوی کشت ملی به عنوان مهمترین برنامه اجرایی در راستای تأمین امنیت و اقتدار غذایی در کشور، ضرورت ترویج کشت های کم آب بَر و گیاهان دارویی را از مهمترین اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی در این کاروان برشمرد.

به گفته وی؛ کارگاه آموزشی "تغذیه غلات و شناسایی و مبارزه با علف های هرز در مزارع شتوی"، برنامه دیگری بود که با حضور بهره برداران در روستای دالین، از توابع بخش همایجان این شهرستان به صورت آفلاین و در دومین روز از این کاروان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اضافه کرد: در سومین روز از کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی نیز کارگاه آموزشی تغذیه و مبارزه با علف های هرز در روستای چمن بید از توابع بخش همایجان به صورت آفلاین برگزار شد.

صالحی بیان کرد: آموزش انفرادی بهره برداران بخش مرکزی شهرستان سپیدان در سومین روز از این برنامه به ترویج و آموزش کشت گلرنگ به صورت آفلاین، اختصاص داشت.

صالحی با تآکید بر ترویج و توسعه کشت دیم با توجه به کاهش نزولات جوی در سال های اخیر، افزود: در تمامی برنامه های ترویجی این کاروان که در قالب آموزش های انفرادی، مدرسه در مزرعه، کارگاه آموزشی، بازدید و آموزش های فنی و مهارتی و آموزش چهره به چهره الگوی کشت برگزار شده است، کارشناسان جهش تولید در دیم زارهای این شهرستان مشارکت فعال داشته اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید