Iranian Agriculture News Agency

فعالیت کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی در کازرون ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری سومین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبرداد و گفت: این برنامه همزمان در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان با موضوعات تغذیه گندم، ارتقاءبهره وری آب، بیمه محصولات کشاورزی و کشت روی پشته های عریض مطرح شد.

فعالیت کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی در کازرون ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی تصریح کرد: این برنامه به صورت آنلاین در مرکز جهاد کشاورزی جره و بالاده و سایر مراکز به صورت آفلاین و به شکل کارگاه آموزشی و روز مزرعه برگزار شد.

این مقام مسئول اشاره کرد: تعداد 40 نفر بهره بردار و کارشناس در این کاروان حضور داشتند.

به گفته وی؛ با توجه به سطح زیر کشت بالغ بر 48 هزار هکتار گندم آبی و دیم در شهرستان و اهمیت سیاسی و اقتصادی آن و استراتژیک بودن این محصول؛ تغذیه  نقش بسزایی در عملکرد کمی و کیفی دارد و موجب افزایش عملکرد درواحد سطح می شود.

او افزود: به علت وجود مخاطرات احتمالی در محصولات کشاورزی و تامین هزینه های کشاورزان ناشی از خسارات وارده و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بیمه محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

رشیدی با بیان اینکه ارتقاء بهره وری آب در اصلاح الگوی کشت حائز اهمیت است، گفت: به منظور افزایش راندمان و استفاده بهینه از آب کشاورزی روش هایی مانند سیستم های نوین آبیاری، سیستم زهکش مناسب و تسطیح اراضی باید در برنامه کار قرار گیرد.

او ادامه داد: ترویج کشت روی پشته های عریض با هدف سهولت و سرعت آبیاری، یکنواختی در سبز شدن و حفظ تراکم مناسب،کاهش خطر ورس و هوادهی مناسب بین ردیف های کشت گندم و در نهایت افزایش عملکرد و تولید از اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان کازرون گفت: الگوی کشت تعیین یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید