Iranian Agriculture News Agency

دومین کاروان ملی ترویجی محصولات زراعی در مرودشت در حال برگزاری است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در سه مرکز جهاد کشاورزی حومه، نقش رستم و درودزن در حال اجرا است.

دومین کاروان ملی ترویجی محصولات زراعی در مرودشت در حال برگزاری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان اظهار کرد: در نخستین روز از این برنامه کارگاه  بیمه محصولات زراعی و کالیبراسیون سم پاش ها به صورت آنلاین در مرکز جهاد کشاورزی حومه و کارگاه بیمه محصولات زراعی، تغذیه غلات و مبارزه با علف های هرز در مرکز جهاد کشاورزی درودزن به صورت آفلاین برگزار شد.

به گفته وی؛ در کاروان ملی ترویجی بیش از ده کارگاه با موضوعات تغذیه، بیمه محصولات زراعی با تاکید بر بیمه محصولات دیم، کالیبراسیون سمپاش ها، مبارزه با علف های هرز، افزایش بهره وری آب و توسعه گلخانه ها، ارتباط با محققان و خبرگان کشاورزی برنامه ریزی شده است.

امیریان با اشاره به اینکه علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی، آموزش انفرادی و چهره به چهره بهره برداران نیز دنبال می شود، افزود: برگزاری روز مزرعه، روز انتقال یافته های کشاورزی، ارتباطات میان محققان، مروجان، کارشناسان، مربیان جهش تولید و خبرگان کشاورزی نیز در این طرح در حال پیگیری و اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: جهش تولید در دیم زارها، امنیت غذایی، افزایش عملکرد در واحد سطح با توسعه گلخانه ها، توسعه کشت محصولات جایگزین، ارتقا بهره وری آب  در عرصه های تولید محصولات زراعی  از اهداف اصلی این طرح است.

  وی با بیان اینکه با استفاده حداکثری از توان کارشناسی و بخش خصوصی و مربیان جهش تولید  برای تحقق بخشی به اهداف این کاروان ترویجی تلاش خواهیم کرد، افزود: تشویق کشاورزان به مشارکت در الگوی کشت، معرفی دانش و فناوری های جدید و مساله یابی و پاسخ به پرسش های فنی بهره برداران، بازدید از مزارع از دیگر اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است که در روزهای آتی پیگیری می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره برداری از حدود 30هزار هکتار از مزارع این شهرستان به بارندگی های موثر و آب های فصلی  و رهاسازی آب از سد درودزن بستگی دارد، ابراز کرد: بهره برداری از منابع آب، عمده ترین هدف این مدیریت است که با ارتقا راندمان آبیاری و اصلاح الگوی کشت، عملکرد در اراضی زیر پوشش شبکه سد درودزن و اراضی وابسته به آب های فصلی را افزایش دهیم که در این راستا جایگزینی کشت های با نیاز آبی کمتر و طرح های جهش تولید در دیم زارها در حال پیگیری است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید