Iranian Agriculture News Agency

کاروان ترویج الگوی کشت در سپیدان برپا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: اولین روز از کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان در مرکز جهاد کشاورزی همایجان برگزار شد.

کاروان ترویج الگوی کشت در سپیدان برپا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهاب الدین صالحی با اشاره به برگزاری دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی به صورت سراسری در شهرستان های این استان از سی ام بهمن تا  سوم اسفند ماه، تصریح کرد: این برنامه با گفتگوی آنلاین و با محوریت ضرورت و اهمیت کالیبراسیون سمپاش ها و مبارزه با علف های هرز مزارع اجرا شد.

به گفته وی؛ علاوه بر حضور بر خط مخاطبین از طریق شبکه برکت تعدادی از کارشناسان، بهره برداران و کشاورزان در این برنامه حضور و مشارکت داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اجرای برنامه کاروان ترویجی از انواع روش های آموزشی و ترویجی همچون آموزش های انفرادی، مهارتی، غیر حضوری، کارگاهی و بازدیدهای آموزشی استفاده می شود، افزود: ارتقا نفوذ دانش در واحد های تولیدی و تامین امنیت غذایی از جمله اهداف اصلی برگزاری این برنامه است.

او با تاکید بر اینکه کاهش آب مصرفی در بخش کشاورزی از طریق ارتقای بهره وری آب و توسعه روش های آبیاری نوین، توسعه کشت قراردادی، مدیریت ریسک و بیمه کشاورزی و تاب آوری بخش کشاورزی در برابر تنش ها برخی از دیگر اهداف اجرای کاروان ترویجی است، افزود: متاسب با این اهداف برنامه های متنوعی با کمک مراکز تحقیقات و صندوق بیمه اجرا خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان بر نقش کارشناسان، مروجین پهنه و خبرگان بخش کشاورزی در دستیابی به اهداف کلان ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید و اضافه کرد: از تمام ظرفیت های موجود برای حصول نتایج مطلوب بهره می گیریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید