Iranian Agriculture News Agency

اولین روز از کاروان ترویج الگوی کشت در کوار برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از برگزاری اولین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه به موضوع انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه ها اختصاص یافت.

اولین روز از کاروان ترویج الگوی کشت در کوار برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالرسول جوکار با بیان اینکه دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی به صورت سراسری در شهرستان های این استان از سی ام بهمن آغاز و تا  سوم اسفند ماه ادامه دارد، تصریح کرد: اولین روز از این کاروان به صورت آفلاین در شهرستان کوار در یک واحد گلخانه ای بر پا شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از 30 نفر از کارشناسان، مروجان، خبرگان و بهره برداران بخش کشاورزی به صورت حضوری در این کاروان حضور داشتند، اظهار کرد: به منظور ترویج الگوی کشت ملی به عنوان مهمترین برنامه اجرایی برای تأمین امنیت و اقتدار غذایی در کشور ضرورت های توسعه گلخانه ها در این برنامه تشریح شد.

وی با بیان اینکه واحد گلخانه ای انتخاب شده برای برپایی کاروان یک واحد ده هزار متر مربعی با ظرفیت تولید 250 تن محصول در سال از یک مجموعه روستای گلخانه ای بوده است، ابراز کرد: در این برنامه سعی شد مخاطبان با کلیاتی در خصوص احداث گلخانه ها، اهداف، محاسن، راهکار های موفقیت در کشت گلخانه ای، ویژگی های محل احداث و راه های مدیریت تلفیقی کنترل عوامل خسارتزا آشنا و از آموزش ها بهرهمند شوند.

به گفته او؛ شهرستان کوار در حال حاضر با بیش از 145 هزار متر مربع سطح گلخانه فعال در حوزه تولید محصولات سبزی و صیفی، گل و نشا از ظرفیت بالقوه ای برای توسعه برخوردار است.

جوکار با یادآوری اینکه کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی در شهرستان کوار در روز های آتی به موضوعاتی همچون افزایش بهره وری آب با استفاده از توسعه کانال های بتنی انتقال آب و مرمت قنوات و ضرورت های تولید محصول سالم و گواهی شده پیاز می پردازد، افزود: ترویج روش های آبخیزداری در انجیرستان های دیم و گلخانه های کوچک مقیاس دو موضوع دیگر مد نظر در این کاروان خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار بیان کرد: در این برنامه از انواع روش های آموزشی ترویجی همچون آموزش های انفرادی، مهارتی، غیر حضوری، کارگاهی، بازدیدهای آموزشی و سایر روش ها استفاده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید