Iranian Agriculture News Agency

شعبه شیراز موسسه رازی دارای گواهینامه GMP

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: شعبه شیراز این موسسه گواهینامه GMP یا بالاترین "مجوز بین المللی صادرات واکسن های طیور" را دارد و از طرفی مرکز تحقیق و توسعه واکسن های آبزیان ما، شعبه شیراز شده است، سایت شیراز مسئول پیگیری شیلات شده است.

شعبه شیراز موسسه رازی دارای گواهینامه GMP

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی اسحاقی در حاشیه همایش  رونمایی از واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز تصریح کرد: سال های گذشته در زمینه آبزیان، واکسن دوگانه لاکتوکوکوزیس و استرپتو کوکوزیس در شیراز تولید شد و در حال حاضر نیز در حال تولید یک واکسن جدید هستند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در موسسه شیراز اتفاقات خوبی افتاده است و دو دستگاه تزریق که از سنوات گذشته خریداری شده بود و استفاده نمی شد راه اندازی شده است، اضافه کرد: در تولید واکسن دوگانه نیوکاسل آنفولانزا ظرفیت تولیدبسیار خوبی نسبت به گذشته ایجاد شده است و حداقل سالانه ۴۰۰ میلیون دوز ظرفیت دارد. 

به گفته وی؛ جمع ظرفیت شیراز و مرند به ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دوز سالانه می‌رسد و نیاز به واردات این واکسن نداریم.

او با اشاره به اینکه در حوزه دام حدود   ۹۰درصد تا ۹۵ درصد واکسن ها توسط موسسه رازی تامین می شود، اظهار کرد: در حوزه طیور حدود ۳۰ تا ۳۲ درصد از واکسن های مصرفی از موسسه رازی تامین می شود و همه حدود ۸۰ فرآورده ای که در موسسه رازی تولید می شود همه از تحقیق و توسعه همکاران حاصل شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید