Iranian Agriculture News Agency

کشف سم و کود غیر مجاز از دو فروشگاه در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر با برگزاری رزمایش نظارت بر فروشگاه های فروش سموم و کود از دو فروشگاه متخلف در این شهرستان قریب به 104 لیتر سم و کود تقلبی و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

کشف سم و کود غیر مجاز از دو فروشگاه در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه آکسیال، فوکوس، کونفیدور، تاپیک و انواع کود مایع از جمله اقلام مکشوفه بوده است، تصریح کرد: ارزش ریالی برآورد شده برای این موارد 296 میلیون و 500 هزار ریال است که ضمن جمع آوری به انبار مدیریت حفظ نباتات استان ارسال شد.

به گفته وی؛ در این رزمایش یک روزه که در دهستان کوشک هزار از توابع شهرستان بیضا برگزار شد تذکر های کتبی نظیر اصالت کود و خرید از شرکت های معتبر و جمع آوری سموم تاریخ گذشته به فروشندگان داده شد.

مویدی افزود: در این رزمایش علاوه بر نظارت بر قیمت ها، وضعیت حضور مسئول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، خرید سموم از شرکت های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان بیضا 18 فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 30 مورد بازدید از فروشگاه های سموم نباتی این شهرستان انجام شده که بیشتر این بازرسی ها با حضور مشترک نمایندگان این مدیریت و اداره صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

او با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین وظایف ما در قبال مردم است، ابراز کرد: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید