Iranian Agriculture News Agency

معاون امور دام فارس:

ارائه خدمات به واحد های پرورش اسب فارس بهبود می یابد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برنامه ساماندهی ارائه خدمات به واحد های پرورش اسب این استان خبر داد و گفت: در همین راستا تعاونی اسب داران در قالب تعاونی های روستایی تشکیل و ثبت می شود.

ارائه خدمات به واحد های پرورش اسب فارس بهبود می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالمجید رنجبر با اشاره به جمعیت بیش از 6500راسی اسب های این استان تصریح کرد: هیئت موسس تعاونی اسب داران مشخص و به موازات آن کارهای ثبتی در حال انجام است و تمامی واحد های پرورش اسب فعال در سطح شهرستان ها می توانند به عضویت این تعاونی درآیند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 300 واحد پرورش اسب در سطح شهرستان های استان فارس مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 24 واحد پرورش دهنده از سازمان جهاد کشاورزی مجوز فعالیت دریافت کرده اند، مابقی واحد ها پس از راستی آزمایی میزان فعالیت توسط امور دام جهاد کشاورزی امکان عضویت در تعاونی را دارند.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل تعاونی تامین نهاده های یارانه ای مورد نیاز واحد ها، انجام فرایند هویت گذاری و انجام اقدامات اصلاح نژادی و ثبت و مشخصات تسهیل و تسریع می شود، ابراز کرد: شهرستان های کوار و زرقان از عمده محل های تجمع واحد های پرورش اسب در استان فارس است.

رنجبر با تاکید بر اینکه پرورش اسب به عنوان یک بخش از صنعت دامپروری به شمار می آید که از رونق روز افزونی برخوردار است، اضافه کرد: امروزه تعداد زیادی از پرورش دهندگان اسب علاقه زیادی به تولید و پرورش اصولی و اصلاح نژادی این سرمایه عظیم استانی دارند از این رو تشکیل و تقویت تعاونی در همین راستا است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی پرورش اسب به صورت حضوری و وبیناری برای تعداد زیادی از پرورش دهندگان اسب این استان نیز اشاره کرد و افزود: این اقدامات به منظور بالا بردن اطلاعات پرورش دهندگان در دست اجراست.

او بیان کرد: امیدواریم با برنامه های در دست اجرا اسب داران استان فارس بتوانند به جایگاه واقعی خود در صنعت پرورش اسب خصوصا نژاد های بومی و اصیل دست یابند.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید