Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۶٧ درصدی ذخیره سازی کودهای شیمیایی در فارس

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری، بالغ بر 30 هزارتن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای سازمانی این شرکت ذخیره سازی شد.

افزایش ۶٧ درصدی ذخیره سازی کودهای شیمیایی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید ابراهیمی زاده با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 18 هزارتن کود ذخیره سازی شد، تصریح کرد: این میزان در سال جاری افزایش ۶٧ درصدی داشت.

وی با اشاره به تعدیل قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 6700 تن از این کودها در سطح استان توزیع شد که نزدیک به 11 برابر بیش از مدت مشابه سال گذشته بود.

به گفته وی؛ ذخیره­سازی کود با توجه به سیاست های کلان از جمله کشت قراردادی و نیاز کشاورزان صورت گرفت و در خصوص تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان عزیز در اقصی نقاط استان هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در پنج ماه اول سال جاری 215 هزار تن کود اوره از مبداء پتروشیمی شیراز بین استان­های کشور توزیع شد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 67 درصد افزایش داشت، گفت: از این میزان 60 هزار تن به استان فارس تخصیص یافته است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید