Iranian Agriculture News Agency

سیروسی خبر داد:

حریم طرح های هادی در شیراز حفاظت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از طرح هادی، ایجاد بافت ناکارآمد و حاشیه نشینی غیر اصولی در این شهرستان اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه ای آغاز شده است.

حریم طرح های هادی در شیراز حفاظت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه طرح هادی روستایی، طرحی است که به ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا می پردازد، تصریح کرد: تاکنون بیش از چهار کیلومتر کانال در محدوده ی روستای کرونی در منطقه قرباغ شهرستان شیراز حفر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به سرعت کار، رفع تنش های اجتماعی و با تدابیر عوامل اجرایی، احتمالا تا ۱۵ شهریور ماه عملیات حفر کانال به پایان می رسد، اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در سطح کشور به فاز اجرایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان سفر مقام عالی دولت در استان فارس به منطقه قره باغ طرح حفر کانال با محوریت فرمانداری شهرستان شیراز و دستگاه های ذی ربط مصوب شده است، ابراز کرد: با تعامل دستگاه های متولی امر برای توقف ساخت و سازهای اطراف طرح هادی روستای کرونی به عنوان آزمایشی معرفی و عملیات به اجرا درآمد.

سیروسی افزود: رفتار و عملکرد دستگاه های اجرایی در اقدام اخیر می تواند سرآغازی بر پایان سودجویی متخلفین حوزه زمین در آن اطراف باشد اگر و اگر این اقدامات صرفا به حفر کانال ختم نشود و ساخت و سازهای خارج از آن به جدّ کنترل گردد.

او تشریح کرد: طرح هادی نحوه استفاده از زمین را برای کارکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبه های طرح های ساماندهی فضا و سکونت گاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند، در روستاها بنیاد مسکن و دهیار طبق نقشه ی طرح هادی یک خط محدوده دارند که خارج از آن محدوده حق ورود ندارد.

به گفته وی؛ زمین خارج از محدوده طرح متعلق به منابع ملی و یا کشاورزی است و به کرات مشاهده شده که مردم در خارج از محدوده طرح هادی شروع به ساخت و ساز می کنند  و سپس فرد سازنده  برای رفع مشکل به سراغ مسئولین ارشد استان و بنیاد مسکن به جهت الحاق زمین به طرح هادی روستا مراجعه می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید