Iranian Agriculture News Agency

امنیت غذایی با تفکر محقق می شود

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در دنیا امنیت غذایی با تفکر اتفاق می افتد، گفت: ما در کمربند خشک هستیم و خشکسالی اتفاق افتاده است.

امنیت غذایی با تفکر محقق می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا مهاجر در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان فارس ابراز کرد: علی رغم اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی به ویژه در بخش کشاورزی مطرح بوده است اما کمتر به بخش کشاورزی و موضوع اقتصادی کردن این بخش توجه شده است.

به گفته وی؛ اگر در گذشته بیان می شد که کشاورزی بسیار مهم است و کشور در معرض کم آبی قرار دارد به اعتقاد برخی از افراد با تبادل نفت با مواد غذایی مشکل حل می شد اما امروز در شرایط خشکسالی، تحریم و دوران پس از کرونا قرار داریم و تقریبا جنگ جهانی اقتصادی هم اتفاق افتاده است اگر شکم مردم را سیر نکنیم می خواهیم چه کار کنیم؟

مهاجر با بیان اینکه مهمترین اصل در بخش کشاورزی تولید است، اظهار کرد: امیدوارم در کنار شما کشاورزان و با تکنولوژی امروز پشتوانه امنیت غذایی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در جامعه، ابراز کرد: اگر همه ما جمع شویم و برای تغذیه این مردم کار کنیم جهاد فی سبیل الله خواهد بود و هیچ چیز مقدم تر از تولید غذا در کشور نیست.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: کشاورزان در این شرایط دنیا ایثار و جهاد می کنند تا ما بتوانیم نیاز کشور در زمینه امنیت غذایی تامین کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید