Iranian Agriculture News Agency

چغندر قند پائیزه قیروکارزین برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز برداشت چغندر قند پائیزه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود عملیات برداشت تا نیمه خرداد ماه به طول انجامد

چغندر قند پائیزه قیروکارزین برداشت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به سطح 97 هکتاری مزارع چغندر قند پائیزه در شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 6 هزار تن از این محصول برداشت و تحویل کارخانه قند مرودشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه محصول چغندکاران شهرستان توسط کارخانه قند طرف قرارداد به صورت تضمینی خریداری می شود، اظهار کرد: در کشت قراردادی چغندر قند کارخانه قند مرودشت تامین بذر، کود و سم مورد نیاز عهده دار و ادوات کاشت، داشت و برداشت این محصول را فراهم کرده است.

او با تاکید بر اینکه توسعه کشت قراردادی از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در بسط امنیت غذایی کشور است، ابراز کرد: با اجرای دقیق و به موقع تعهدات کارخانه های طرف قرارداد در کشت چغندر قند پائیزه بستر توسعه کشت این محصول راهبردی فراهم می شود.

 همتی به نقش چغندر قند پائیزه در حفظ منابع آبی کشور به دلیل بهرهمندی از نزولات جوی نیز اشاره کرد و افزود: این محصول در تناوب کشت با گندم موجب کاهش علف های هرز، کنترل بیماری ها و اصلاح ساختار خاک با افزایش ماده آلی در آن می شود.

به گفته وی؛ کشت چغندر قند علاوه بر تامین نیاز کارخانه های قند به مواد اولیه و رونق تولید باعث بهبود درآمد کشاورزان و توسعه اشتغال می شود به گونه ای که کشت هر هکتار چغندر قند به طور متوسط برای سه نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید