Iranian Agriculture News Agency

پلمپ فروشگاه های غیر مجاز سموم در کازرون

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت:سه فروشگاه متخلف عرضه سموم و نهاده های کشاورزی در این شهرستان با دستور قضایی پلمپ شد.

پلمپ فروشگاه های غیر مجاز سموم در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با تاکید بر اینکه ساماندهی فروشگاه های کشاورزی با سلامت جامعه مرتبط و از اولویت های کاری جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: فروشگاه های متخلف به علت عدم حضور مسئول فنی، نداشتن پروانه تاسیس و عرضه سموم تاریخ گذشته پلمپ شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: دارا بودن پروانه فعالیت و مجوز فروش، نصب اتیکت قیمت، عدم فروش سموم قاچاق، تاریخ گذشته و تقلبی و حضور دائم کارشناس فنی در فروشگاه ها از جمله مسائل مورد رصد و ارزیابی در طرح ساماندهی فروشگاه های سموم کشاورزی است.

به گفته وی؛ در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مذکور پس از اخطار کتبی، فروشگاه پلمپ و پرونده برای تعیین تکلیف به مراجع ذی صلاح ارجاع خواهد شد .

رشیدی با بیان اینکه  سیاست این مدیریت کنترل غیرشیمیایی آفات با استفاده از عوامل بیولوژیک و ابزار و تجهیزات غیر شیمیایی است، افزود: تعداد 56 فروشگاه عرضه سموم نباتی در شهرستان کازرون فعالیت می کند و در حال ساماندهی فروشگاه‌های سموم کشاورزی هستیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ منافع کشاورزان و صیانت از سلامت جامعه این بازدیدها به‌طور مستمر ادامه خواهد داشت و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت‌.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید