Iranian Agriculture News Agency

خسارت 1600 میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: برودت و سرمای شدید روزهای اخیر بیش از 1600 میلیارد ریال به زیر بخش های زراعت و باغبانی این شهرستان خسارت وارد کرد.

خسارت 1600 میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سیدکاظم موسوی با بیان اینکه افت شدید دما در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه رخ داده است، اظهار کرد: سرمازدگی به 4982 هکتار از مزارع و باغات این شهرستان آسیب رسانده است.

به گفته وی؛ خسارت در سطح 1116هکتار از مزارع آبی شهرستان به میزان 10 درصد و حدود 16  میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

موسوی افزود: خسارت در سطح 3866 هکتار از باغ های انار، انگور، گل محمدی، انجیر دیم و بادام به میزان ۱۰ تا50 درصد و با برآورد 1584 میلیارد و 380 میلیون ریال ارزیابی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هشدارهای لازم توسط اداره هواشناسی در خصوص وقوع سرمازدگی به کشاورزان داده شده بود، اضافه کرد: توسعه بیمه محصولات کشاورزی باید در برنامه بهره برداران باشد.

او یادآور شد: سرمازدگی در روزهای پایانی سال گذشته نیز به 3 هزار و 975 هکتار از مزارع و باغ های شهرستان فیروزآباد حدود 222 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت وارد کرده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ابراز کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، بهره‌برداران باید اصول فنی کاشت، داشت و برداشت را رعایت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید