Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

برای "کشاورزی هوشمند" باید به ادبیات مشترک برسیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای دستیابی به "کشاورزی هوشمند" باید به یک پلتفرم و ادبیات مشترک برسیم تا خروجی ها مشترک حاصل و به سمت همگرایی گام برداریم.

برای "کشاورزی هوشمند" باید به ادبیات مشترک برسیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در بیست و ششمین نشست ستاد استانی سامانه های نوین آبیاری تصریح کرد: در حال حاضر در کشاورزی هوشمند ادبیات مشترکی وجود ندارد و حاصل آن واگرایی است؛ ما این آمادگی را داریم که با موسسه فنی و مهندسی کشاورزی ایران همکاری کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رویکرد "کشاورزی هوشمند اقلیم" یکی از گزینه‌های پیش روی ماست که البته باید شرایطش را بسنجیم، اظهار کرد: ما آمادگی داریم برای کشاورزی هوشمند اقلیم به یک پلتفرم واحد و عینی برسیم.

دهقان پور با تاکید بر اینکه همکاران ما در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس دارای تجربه زیادی هستند و اتاق فکری  بین ما تشکیل شده است، افزود: لازم است بخش تحقیقات و اجرا در هم آمیخته شود و فاصله ایجاد شده از بین برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پیشنهاد داد تا برای این منظور تیمی مشترک از بخش تحقیقات و اجرا مشخص شود و با موسسه فنی و مهندسی کشاورزی ایران وارد همکاری شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید