Iranian Agriculture News Agency

هویت گذاری دام قبل از کوچ ضروری است

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: دامداران عشایر موظف به هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند که در صورت عدم اجرای هویت گذاری، نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می کند.

هویت گذاری دام قبل از کوچ ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح اله بهرامی با بیان اینکه تقویم کوچ زمینی بهاره از پانزدهم فروردین ماه و کوچ ماشینی از بیست و سوم  اردیبهشت ماه انجام می شود، تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم اداره کل امور عشایر ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان است.

به گفته وی؛ 12 اکیپ سیار به صورت مستمر مدیریت کوچ را برعهده دارند که دو اکیپ در سطح ستاد استان و مابقی در شهرستان های قشلاقی راه اندازی می شود.

بهرامی با اشاره به اینکه عشایر کوچرو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع به منظور تامین علوفه دام در مسیر کوچ دچارمشکلاتی می شوند، افزود: مجموعه تشکل های عشایری استان فارس شامل یک اتحادیه مرکزی و 23 شرکت تعاونی عشایری علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام و همچنین ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالاهای اساسی را در اختیار عشایر قرار می دهند.

وی افزود: علاوه بر آبرسانی حین کوچ، خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات موثری به منظور  بهره مندی عشایر از خدمات بهداشتی صورت گرفته که از جمله این اقدامات تجهیز و راه اندازی کانکس خانه بهداشت سیار عشایری بوده که در حین کوچ نیز به عشایر کوچرو خدمات ارائه می دهد.

بهرامی با اشاره به تهیه تقویم کوچ بهاره از سوی اداره کل منابع طبیعی؛ از عشایر خواست از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید